Thursday, December 29, 2011

Aku tak faham denganorang sekeliling aku . Org yang rapat gan aku tak semestiyer baik dan tak mustahil dorg akan menjadi jahat .mereka selalu agap mereka lebihserpuna dari aku. padahal mereka adalah lebih teruk daripada aku . depan akubaik. Belakang aku ? belum tentu mereka baik . mereka hanya pandai menasihatidiri org lain . tetapi diri mereka ? belum tentu sempurna. Memang manusiasering melakukan kesilapan terhadap diri mereka atau pun diri org lain . akumengaku yang aku pernah buat banyakkesilapan dalam hidup aku . kadang2 apa yang kita rancang tak semestiyer akanberlaku,sebab kite hanya merancang. Orang selalu mengangap negetif tentang aku.Mereka tidak pernah tanya perkara sebenar,malahan mereka mebuat cerita pasalaku. . Kita sering mempercayai cakap org lain daripada tuan badanyer sendiri.Malahan kita boleh membuat fitnah tentang org lain. Kita tak boleh mempercaya100% apa yang dikatakan oleh orang lain . kita juga mestilah mengunakan akalfikiran yang positif tehadap orang lain . kita memang selalu merpesalahkandunia ini tidak adil bagi kita.padahal kita yang patut disalahkan . dunia iniadil Cuma kita sahaja yang tidak mahir mencorakkan kehidupan kita. Manusiaselalu mengatakan “ nak buat macm mana ? dah takdir” ,”nasi dah jadi bubur”. Kalaumereka berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan apa yang di impikan mestimereka tidak berkata begitu.itu lah manusia sering mengatakan dunia ini tidakadil .Hidupku : Sejak aku couple gan ~~ hidup aku berubah . peragai aku teruk . hidupaku teruk . hidup aku asyik bergadoh dengan ex-dia . tolong lah redha jer lahperhubungan kami. Aku tahu kau masih sayang lagi kat pakwe aku tuh . janganlahsampai merosakan hubgn aku gan dia sb aku masih sygkan dia . tapi aku merasakanyang aku tak boleh syng dia sepenuh hati aku kat dia sbb suatu hari nanti mestikau akan dtg balik pada dia . aku dah couple gan dia 5 buln . seumur hidup akutak pernh couple selama tuh . plng lama 2 bulan jer. Aku mengharapkan dia lahcinta terakhir aku . aku teringin hidup semati gan dia . sbb dia dah fahamperagai aku .tingkah laku aku . macam mana aku marah , macm mana aku gembira….Aku taknak mempersia2kan hidup aku lagy dengan dia. Aku terima jer dugaan allahbagi aku . aku selalu bersabar gan kau . sebab kau dah mcm kakak aku . mmg kaulebih cntek, lebih chumil dri aku .. tapi tak semestiyer kau akn dpt apa yg kaunak . sifat cemburuan kau melebih2 sejk aku couple gan ex kau . kau selaluperli aku at status FACEBOOK kau . akuhnya membutakn apa yg kau tulis at fb uh . sbb aku tak nk buat kecoh . aku taknlepaskn pakwe aku tuh selgy dia msih jadi bf aku.